bebek sahibi olmak istiyorum fmf engelmidir

Hamilelik, emzirme ve bayanların özel sorunları uzerine yazilmis yazilari burada bulabilirsiniz.

slm arkadaşlarım

Mesajgönderen mesumin tarih Sal Oca 29, 2008 10:28 pm

ya arkaaşlar sanırım biz sorun olmasada fmf i almışız önümüze set olarak.ben birbuçuk yıllık evliyim(üstteki yazımın nekadar eskimiş olduğunu farkettim)ben yeni evliyken aşırı sancının yapışıklığa neden olabileceğini okumuştum ve buna öyle bir inandım ki hala hamile olmadım ve dr a gidip yumurtlama takibi falan bile bana luzumsuz geliyor.neden çünkü fmfliyim ya kesin yapışıklık vardır.allah büyük şüphem yok ama biz kendimize ve ümitlerimize ket vuruyoruz.ben biliyorum birbuçuk yıldır neler çektimi.allah görüyor.bizi yoktan var eden o elbette dualarımızı duyar ve hakkımızda hayırlıysa evlat nasip eder.fmf de vesile başka hastalıklarda.bebişlerimiz gelme vakitlerini bekliyorlar hepsi bu.yanlış hatırlamıyorsam birsel ablamın 2 tane kızı var.e babamdan fmf genlerini aldım.bebek olmaaydı ben doğup bu genleri alamazdım:)olacak ama sabır lazım,şükür lazım arkadaşlarım.telaş etmeyelim.rabbim hakkımızda hayırlsısnı versin.hiç birşey olmasa da bkın bu satırları yazdıracak kadar olgunlaştırıyo bazı acılar insanı.yaradana şükür.hayır rabbimizin seçtiği husustadır.olmuyorsa vardır bir hayrı elbet.rabbim o mis kokularını duyursun evlatlarmızın hayırlısıyla.panik yapmayın arkadaşlarım dua edelim canı gönülden.hem biz şanslıyız hastanın duası kabul olur:)iyi yönden bakmak lazım değil mi ama.hepinizi seviyorum...
DUA İLE...
mesumin
 
Mesajlar: 27
Kayıt: Çrş May 02, 2007 11:00 am

Mesajgönderen feyzaa tarih Çrş Oca 30, 2008 8:32 pm

merhaba

mesumin okadar guzel yazmissinki vallahi duygulandim.
ben bi örnek vermek istiyorum benim babaanemde var bu fmf ve kendisinin tam 6 cocugu var yani benim bir amcam ve bes halam var.
fmflilerin cocugu olabiliyor ama sabir gerekli yaa ögle hemen olmuyor herhalde.
ben kendim 18 yasindayim ve cocouklara hastayim acayip seviyorum ya, insallah benimde cocugum olur ileride olmassa neolur bilmiyorum.
sabir sabir diyorum ben.
feyzaa
 
Mesajlar: 13
Kayıt: Cmt Kas 24, 2007 5:01 pm
Konum: stockholm

Mesajgönderen birsen tarih Çrş Oca 14, 2009 4:09 pm

herkese slm ben fmfe bağlı amiloidoz hastasıyım kolsişini doktorum 6 ayönce günde 3e çıkardı önce hep 2 tane alıyordum6aydır 3 tane içiyorum ama son iki haftadır ilacımı 4e çıkardım birsel hanımın yazdıklarında amiloidoz hastalarının en yüksek dozda ilacı kullanmaları gerekiyor diye okıumuştum bu yüzden iki yada üç haftadır ilacımı günde 4 tane ve hatta önceki kullanmlarıma göre daha düzenli kullanıyorum doğru mu yapıyorum bilmiyorum birsel hanım cevap yazarsanız sevinirim...
birsen
 
Mesajlar: 24
Kayıt: Pzt Ara 29, 2008 6:16 pm
Konum: SİVAS

Mesajgönderen birsen tarih Çrş Oca 14, 2009 4:39 pm

arkadaşlar sayfa ve paylaşımlar çok güzel emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler ...cevaplar geç geliyo kimin açık yada kapalı olduğunu yani sitede olduğunu takip edemiyorum böyle bir imkan var mı site de kimlerin aktif bulunduğunu öğrenme gibi bir şansımız var mı acaba merak ettim...
birsen
 
Mesajlar: 24
Kayıt: Pzt Ara 29, 2008 6:16 pm
Konum: SİVAS

Mesajgönderen Birsel tarih Prş Oca 15, 2009 6:07 pm

Mehraba Birsen,

aramiza hosgeldin ve cok gecmis olsun... Amilidoz hastasi olduguna cok üzüldüm özelikle FMfi bilip ama ilaci az kulanarak Amilidoz olan vakalar beni dahada üzüyor, bu bilgi yertersizkligi biryerde yasamlarimizla oynaniyormuas hisini uyandiriyor bende...

Ama Endise etme biz Amilidoz hastalarindada önemli olan erken tesiz dogru tedaviki burda bile doktorun üc kolsizinle malesef geterli tedavi uygulamiyor... Gercekten edindigim bilgilerde ki bunlar farkli ülke hata farkli kitalardaki uzmanlar Amilidoz gelismis hastalarda en yüksek dozu yani 2mgi verilmekte... ayrica hala vucuta ilap olusumu görünüyorsa kolsizin destek tedavi veya fibriell cözücü özeligi olan ilaclarla tedavin desteklenmeli..önemli olan amilidoz gelisimini durdurmak... hataaa bazi hastalarda uygun tedaviler sonucu verilerin birmikar düzeldigide izlenmistir... Umarim sendede olur..Ne FMF Nede Amilidoz dunyanin sonu degil yeterki biz güvenimizi inancimiz ve yasama tutkumuzu kaybetmeyelim..hersey gönlünce olsun sevgiler
ya zirvelerden gelen su gibi duru;
ya da kavrulmus ormanlar gibi kuru

hayat senin...ne istiyorsan o ol.....
Birsel
Site Admin
 
Mesajlar: 1412
Kayıt: Sal Haz 20, 2006 6:34 pm
Konum: Seligenstadt

Mesajgönderen ekim tarih Prş Oca 15, 2009 7:26 pm

Ayrıca, ben de bir nefrolog kolşisinin birikmiş amiloidleri bile dağıttığı örneklerin olduğunu söyledi. Yani amiloidozu da geri çevirebiliyor sanıyorum.

Amiloidi dağıtıp, amiloidoz durumunu geri çeviren başka ilaç ya da tedavi yöntemleri var mıdır?

Saygılarımla.
ekim
 
Mesajlar: 21
Kayıt: Çrş Ara 03, 2008 8:50 am

Mesajgönderen birsen tarih Prş Oca 15, 2009 8:31 pm

Birsel abla cevabın için teşekkürler...amiloidoz oluştuğunu öğreneli iki ay oluyor ondan önce bir bilgim yoktu yeni oluştu galiba ben sizden öğrendiğim bilgilerle ilacımı önce üç tane alıyorken 4 e çıkardım doktorum 3 olarak kullanmamı söylemiişti doğru yapıyor muyum bilmiyorum ama...çok şükür bir buçuk hatta iki yıldır atak geçirmiyorum...sadece kolsişin alıyorum başka ilaç vermedi doktorum bir ay sonra kontrolüm var zaten söylerim doktoruma,bu site sayesinde çok şey öğrendim emeği geçen herkese ve size sonsuz teşekkürler ve herkese acil şifalar...
birsen
 
Mesajlar: 24
Kayıt: Pzt Ara 29, 2008 6:16 pm
Konum: SİVAS

Re: bebek sahibi olmak istiyorum fmf engelmidir

Mesajgönderen mesumin tarih Cum Eki 07, 2011 7:53 pm

işleri belki biraz zorlaştırıyor ama sanırım engel değil...:) nereden mi biliyorum,çünkü bebeğim benimle artık:) önce özlemiyle ,yokluğuna sabır ile bizi büyüttü olgunlaştırdı... şimdi biz onu büyüteceğiz inş...
DUA İLE...
mesumin
 
Mesajlar: 27
Kayıt: Çrş May 02, 2007 11:00 am

Re: bebek sahibi olmak istiyorum fmf engelmidir

Mesajgönderen funda84 tarih Prş Kas 10, 2011 11:37 am

bende yaklaşık 10 yıldır fmf hastasıyım.2006 yılında evlendim ve 2007 yılında oğlumu kucağıma aldım.doğumum sezeryan ile oldu ameliyat esnasında doktor bağırsaklarımın birbirine yapışmış olduğunu ve onlarıda temizleyebileciğini söyledi sağolsun temizledi de. doğum yapacak olan arkadaşlara sesleniyorum sezeryan ile olacak doğum ameliyata girmeden önce bağırsaklardaki bulutumsu yapışıklıklardan doktorunuza bahsedin ve eğer o tür yapışıklıklar varsa temizlemesini rica edin.bu arada şu an 2 aylık yine hamileyim ama doktorum bana colşisini bi müddet kullanma dedi ve şu an kullanmıyorum bi 4 aylık olana kadar da beklicek sanırım.
funda84
 
Mesajlar: 1
Kayıt: Prş Kas 10, 2011 11:25 am

Önceki

Dön HAMİLELİK

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir