Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Sohbet etmek mi istiyorsun, bir konuyumu tartismak veya tanismak mi istiyorsunuzu ? Dogru bölümdesiniz :-)

Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen hakanizmir tarih Çrş Şub 25, 2009 12:22 am

Merhaba Akadaşlar

Yaklaşık 9 ay önce mide agrısıyla doktara başvurdum ilk etepda devlet hastanesinde strese baglı olarak mideni üşütmmüssün dediler ,ikin ay da yaklaşık 35 gün sonra aynı agrı tekrar geldi ,aldırış etmedim ve doktorun verdiği mide rahatlacı haplardan kullandım yaklaşık yine iki gün sürdü

2 ay sonra aynı ağrı tekrarladı ve özel bir hastaneye gittim doktroun koyduğu teşhis FMF yani AAAA oldu colchisin hapını ağrının başladığını hissetmeye başlayınca içmelisin ve yaklaşık saaat arayla bir tane almalısın dedi ağrım tekrar iki gün gibi bir sürede ğeçti

diğer ay sonun da ağrı tekrarladı ve prf.doktora gittim FMF de uzmanmış dediler Doktor bey bana Kesinlikle FMF sin dedi ve aynı Hapı yani colchisini her gün 3 adeet kullanmam gerektiğini söyledi .
Başka bir doktor ise SEn FMF degilsin sadece strse baglı olarak karnın agrıyor dedi bagırsaklarımda sıkıntı varmış??

Doktorun hergün hayatının sonuna kadar bu hapı kullanmalısın demesiyle bir an yıkıldım ve hapı kullanma maya karar verdim.

Yaklaşık üç ay boyunca hiç bir agrım olmadı taki 3 gün öncesine kaar Bu defa çok şidettli bir agrı Geldi ve 2 gün yatakta kaldım .

Agrı durumunu acıklamak gerekirse =>> Başlangıçta sol kasıgımda hafif bir agrı oluşuyor ve giderek bütün karınıma yayılıyor daha sonra halsizlik meydana geliyor ve bütün eklemlerim agrıyor ve karnım afedersiniz ama davul gibi şişiyor iki yada üç gün sürüyor bu esnada colclin hapı kullanıyorum

Arkadaşlar Sormak istediğim ben kesin FMF miyim
FMF isem BU hapı Nekadar süreyle içmem gerekiyor.hergün mü yoksa agrı gelıncemi
Kesin FMF oldugumu nasıl anlayabilirim..
FMF ilerideki hayatımızı neden etkiler ...
DENİZE YAKIN OLMAK BİZİM SUÇUMUZ MU ???
hakanizmir
 
Mesajlar: 3
Kayıt: Sal Şub 24, 2009 5:04 pm

Re: Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen sevl tarih Çrş Şub 25, 2009 1:29 pm

fmf hastaları genelde yaklasık 2 3 gun suren karın agrısı ve sıslıgı eklem agrıları gıbı sıkayetlerı vardır sendede bu belırtıler var ama kesın bı teshıs ıstıyosan bunu gercekten ıyı bılen bı hastaneye gıdıp test yaptırman lazım ılacıda her gun duzenlı olarak alman gerek genelde gunde 3 alınıyo dıye bılıyorum eger fmf hastasıysan ve ılacı duzgun kullanmıyorsan ılerıde bobrer ve dıger organların ıltahap yuzunden zarar gorebılır bence hemen bı doktora gıt ve aklındakı soruyu netlestır ona gore tedavıne basla yasam bekletmeye gelmez :)
sevl
 
Mesajlar: 22
Kayıt: Cum Şub 06, 2009 10:22 pm

Mesajgönderen a-hme-t tarih Pzt Mar 02, 2009 10:50 pm

Merhaba öncelikle geçmiş olsun bana gorede fmf e benziyor ama siz genede atak başlayınca tahlilleri yaptırın birde gen testi yaptırım emin olmak için ilaca gelince o kadarda korkmayın canım ben 36 senedir hastayım ben 25 yaşına kadar haftada bir on güne bir atak geçirirdim 2ila 3 gün yatakta yatardım bana 12 yaşında teşhis kondu o zamandan buyana kolşisın kullanmıyorum bir ara kolşisıni bırakmıştım pişman oldum şimdi aksatmadan kullanıyorum çok şükür iyiyim yani korkmaniza gerek yok kesin fmf olduğu anlaşınca ilaçlarını düzenli kullanırsanız hayatın inşallah düzene girer ALLAH ŞIFALİK Versin
a-hme-t
 
Mesajlar: 44
Kayıt: Pzt Mar 31, 2008 12:13 pm
Konum: NİĞDE BOR

Re: Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen oz_avci tarih Pzt Mar 23, 2009 4:48 pm

bende de bu tür ataklar görülüyor.yani anlattığınız belirtiler fmfe benziyor ama tabii ki bunu en iyi doktorlar bilir.atak sırasında fibronojen tahlili yaptırırsanız fmf olup olmadığınız kesin belli olur.bana bunu doktorlar söylemişti ve eğer fmf varsa kesinlikle ilacınızı ömür boyu almak zorundasınız ki ileride böbreklere atlamasın.ayrıca düzenli olarak kontrollere gitmelisiniz.bu kullandığımız ilaç hastalığı ne ilerletiyor ne de geriletiyormuş.kısacası böbreklere atlamaması için koruyucu bir hap.bence bulunduğuz şehirdeki üniversite hastanesine romatoloji bölümüne gidin.sağlıklı günler dilerim
oz_avci
 
Mesajlar: 6
Kayıt: Pzt Mar 23, 2009 4:17 pm

Re: Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen unloved tarih Prş Tem 09, 2009 7:33 pm

ÖNCELİKLİ İNSAN GENİNDE FMF TOPLAM 12 BÖLGEDE MUTASYONA UĞRAYA BİLİR BU DNA NIN BAŞLANGIÇ SEGMENTİNDE YADA ORTADA YADA SONRA OLMASI M6801 GİBİ MV726A GİBİ

BU GENLERİN ÖZELLİKLERİ FARKLIDIR VE AĞRI ŞİDDETİNE GÖRE YAPTIĞI ZARARLAR DA TABİKİ
unloved
 
Mesajlar: 6
Kayıt: Cum Nis 10, 2009 5:37 pm

Re: Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen marmara tarih Cum Tem 17, 2009 7:02 pm

Merhaba,
FMF ile yeni tanıştım. Ama ben hiç hastahanede yatmadım. KÜçüklüğümden beri devam eden ağrıların sesesi budur dediler. KArın ağrısı, anlamsız göğüs ağrısı özellikle ayak ağrım ile çok uzun yıllardır bütünleştik, kardeş gibi yaşadık. Sayısızca doktor kapılarında teşhisi merak ettim ve her defasında ya kansızlığa ya da psikolojiye sevkettiler. Ta ki 1 ay öncesine kadar. Şimdi bir doktor çıktı, sen FMF sin dedi. Gen testi yaptırdık ama henüz sonuç çıkmadı. Ben colcişin i içmeye başladım. HAla sizin gibi inanır inanmaz şekilde hapları yutmaya devam ediyorum.
marmara
 
Mesajlar: 7
Kayıt: Cum Tem 17, 2009 6:41 pm
Konum: ADANA

Re: Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen devrim13 tarih Cmt Tem 25, 2009 3:47 pm

Bana göre fmf'sin ama her nerde oturuyorsun yaşadığın şehir tam olarak neresi bilmiyorum ama sana tek bişey önerebilirim arkadaşım bende fmf hastasıyım yaklaşık 7 yıldır bende hiç aldırmadım gitmedim ama son 4 yılda bir hastaneye gittim ve hala gitmekteyim eğer tam olarak öğrenmek istiyorsan (ANKARA ATATÜRK HASTANESİNE GİTMENİ TAVSİYE EDERİM ROMATOLOJİ BÖLÜMÜNDE ŞÜKRAN HANIM) sonuçların yaklaşık 15 gün içinde belli olur ne hastalığının olduğu geçmiş olsun... ALLAH şifa versin...
devrim13
 
Mesajlar: 3
Kayıt: Pzt Tem 13, 2009 2:52 pm

Re: Tam olarak FMF miyim YARDIMMMMMMMMMMMM

Mesajgönderen sena tarih Cum Ağu 21, 2009 10:04 am

slm hakan ızmırlı ben sena colcıhum sana ıyı gelıosa ıcınce agrılar gecıosa sende ne yasıkkı fmf sın ben 2 senelık fmflım we hıc ummadım anda agrılarım oluo heerseyden mahrum kalıom cok dıkkat etmelısın haplarını her gun almalısın kontrollerıne gıtmelısın baska yapcak bısı yok we omur boyu kullanırsın hastalın gecmesse ılerlemesse allah yardım etsın ne dım msn adresımı werım knusmak ısteyen fmflıler ekleyebılır sena_esra@hotmail.com:) :)ataksız gunlerr
slm bende sms hastasıyım daha yenı teshıs koyuldu bılgı almak ıstıyorum
sena
 
Mesajlar: 4
Kayıt: Prş Ara 04, 2008 1:16 pm

AHMET BEY'E

Mesajgönderen ozankucuk tarih Cum Ağu 21, 2009 11:32 am

Herkese selamlar,
Ahmet bey 12 yaşınızdan beri fmf olduğunuzu yazmışsınız, peki 12 yaşınızdan beri günde 3 tane kolşisin alıyorsunuz ozaman? Sizde amiloidoz geliştimi? Umarım gelişmemiştir,birde şunu merak ediyorum Kolşisinden dolayı bir sıkıntınız oldumu? Yani karaciğerinizde falan bi sorun var mı?
ozankucuk
 
Mesajlar: 24
Kayıt: Prş Eki 30, 2008 3:27 pm
Konum: İstanbul


Dön Sohbet

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron