Uyku düzeninin Önemi

Uyku düzeninin Önemi

Mesajgönderen Birsel tarih Çrş Eki 31, 2007 1:00 am

Uykunun, uyku düzeninin hastalıklardan korunmadaki rolü...



Uykunuzu Geliştirmek

Kabus gören kişiler aynı zamanda başka uyku problemlerinden de şikayet ederler: bir kabusun ardından uykuya tekrar dalmakta güçlük, sabah dinlenmemiş olarak uyanmak gibi.

Kötü bir uykuya sebep olan şeyler:

1. Düzensiz bir uyuma alışkanlığı: yatış ve kalkış zamanlarının düzenli olmaması.

2. Gün içindeki kestirmeler: bir gece önce uyumadığınız için gündüz bu kestirmeleri yapıyor olabilirsiniz.

3. Kafein içeren maddeler: örneğin gece geç saatte kahve, çay, kola.

4. Yatak ve çevresi: örneğin; rahatsız yatak, odanın çok sıcak ya da çok soğuk olması, aşırı gürültü.

5. Endişeler: sizde gerilime yol açabilir ve uykuda dinlenmenize engel olabilirler.


Uykumu Geliştirmek İçin Neler Yapabilirim?


Eğer uykunuzdan memnun değilseniz, aşağıdakiler uykunuzun kalitesini geliştirmede size yardımcı olabilir.

Bir düzen oluşturun

1. Uykunuzun geldiğini hissettiğinizde yatağa gidin.
2. Yatakta kitap okumayın ya da televizyon seyretmeyin. Bunlar uyku kaçırıcı etkinliklerdir.
3. Bir önceki gece kötü uyumuş olsanız bile gün içinde kestirmeyin.

Eğer uzun bir süredir “kalitesiz” bir uykunuz varsa ve uzun süren “uykuya dalamama” dönemleriniz oluyorsa, farkında olmadan yatağınızı/yatak odanızı “uyumak” yerine “uyanık kalmak” ile eşleştirmiş olabilirsiniz. Aşağıdaki öneriler yatağınızı ve yatak odanızı uyanıklık yerine, uyku ile birleştirmenize yardımcı olacaktır.

1. Çok yorgun hissetseniz ya da uyku açığınızı telafi etmek isteseniz de erken bir saatte yatağa gitmeyin.

2. Işıkları hemen söndürün.

3. 20 dakika içinde uyumadıysanız, başka bir odaya gidin; tekrar uykunuz gelene kadar oturun ve rahatlayın.

4. Yukarıdaki 6.maddeyi, uzun süre uyanık kalsanız bile, gerektiği kadar tekrarlayın.

5. Bir gece önce az uyumuş olsanız bile, her gün aynı saatte uyanın.

Bu programı çok dikkatli izleyin. Etkili bir düzen oluşturmanız birkaç haftayı bulabilir. En iyi uyku, yatakta geçirdiğiniz sürenin büyük bir kısmında uyuduğunuz uykudur.
ya zirvelerden gelen su gibi duru;
ya da kavrulmus ormanlar gibi kuru

hayat senin...ne istiyorsan o ol.....
Birsel
Site Admin
 
Mesajlar: 1412
Kayıt: Sal Haz 20, 2006 6:34 pm
Konum: Seligenstadt

Dön Önemli /faydali Bilgiler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron