KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Kolşisin hakkındaki bilgilere buradan ulaşabilirsiniz

KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen zelihan tarih Çrş Eki 07, 2009 2:29 pm

Merhaba,

Herkese öncelikle geçmiş olsun, Allah'tan sabır diliyorum.

Yaklaşık 10 senedir FMF ağrıları çekiyorum, FMF teşhisi gecikmeli olarak bir sene öncesinde konuldu ve yaklaşık bir senedir Kolsin kullanıyorum. Son dönemlerde şikayetlerimin artması ile Romatoloji bölümüne kontrole gittim. Yapılan tahlillerde ALT (SGPT) 156 değerinde, normalin 4 katı çıktı. Kolsin'e başlamadan önceki tahlillerimde normaldi .Bu değerin yüksek olması neyi ifade ediyor, Kolsin kullanan arkadaşlarda bu sorunla karşılaşan var mı? Böbreklerimiz zarar görmesin derken Karaciğerde herhangi bir tahribata mı yol açıyoruz. Cevap yazarsanız sevinirim.
zelihan
 
Mesajlar: 2
Kayıt: Pzt Eyl 21, 2009 6:37 pm

Re: KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen aliveysoglu tarih Prş Eki 08, 2009 3:29 pm

Merhaba,
kolşisinin olası yan etkilerinden biri karaciğer enzim değerlerinin yükselmesi (ALT ve AST). 4 katı olması gözönüzü korkutmasın, bunlar o kadar yükselebilen değerler. Ancak doktorunuzla mutlaka görüşmenizi gerektirecek bir durum. Aynı durum bende de vardı, doktorumun ne yaptığını anlatayım, muhtemelen sizin doktorunuz da aynı şeyi yaptıracaktır.
Herhalde günde 3 hap kullanıyorsunuzdur, ve muhtemelen 1 yıl önce kullanmaya başladığınız için vücudunuz henüz tam uyum sağlayamamış. Doktorum önce günde 2.5 drajeye düşmemi söylemişti. daha doğrusu bir gün 3, bir gün 2 draje almaya başladım. Yaklaşık 1.5 ay sonra tekrar tetkikler yapıldığında değerde gevşeme vardı ama halen yüksekti. günde 2 drajeye düşmemi söyledi. Bu arada hem atak durumu hem diğer kan değerleri de ölçülmeye devam ediyordu. Yine 1.5 ay kadar sonra bir daha ölçüldüğünde rakamlarda ilave gevşeme vardı ama yine de üst sınırın üstündeydi. Kısa bir süre 1.5 drajeye düştük. (bir gün 1, bir gün 2). bir süre sonra normal değerlere düşmüştük. Bu arada enginar yemeyi de ihmal etmedim :). normal değerlere ulaştıktan sonra ise tekrar yavaş yavaş dozu arttırdık. 1.5 tan 2 ye, 2 den 2.5 a.. ve sonra tekrar 3 e. bunu biraz daha uzun zamana yaydığımız için vücut uyum sağladı, ve şimdi tekrar 3 draje kullanmama rağmen ALT-AST değerleri sınırlar içinde.
Ben her ne kadar burada anlattıysam da bu kararı doktorunuz vermeli. Verilen dozun fayda-zarar ilşkisini ancak uzman biri değerlendirebilir. Örneğin bende protein kaçağı olsaydı belki de doktorum doz azaltımı yapmayacaktı da başka bir yöntem önerecekti. Onun için gecikmeden doktorunuzla görüşün lütfen.
aliveysoglu
 
Mesajlar: 32
Kayıt: Pzt Eyl 25, 2006 12:18 pm
Konum: istanbul

Re: KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen zelihan tarih Prş Eki 08, 2009 11:48 pm

Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim, en azından biraz olsun rahatladım, Pazartesi günü doktorumla da görüşeceğim. Umarım olumsuz bir sonuç çıkmaz..
zelihan
 
Mesajlar: 2
Kayıt: Pzt Eyl 21, 2009 6:37 pm

Re: KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen fatihco tarih Sal Kas 24, 2009 6:16 pm

bildiğim kadarıyla karaciğer yağlanması karaciğerdeki enzim değerlerinden farklı bir şey.kolşisini uzun süre kullanılması sonrasında karaciğer yağlanması olabiliyor. karaciğer enzim değerleri de yükselebiliyor. ast ve alt için 200 en üst sınır bu sınıra gelince karaciğer tahripatı başlıyor. bende bu sınıra gelince ilacı 30 gün süre ile bıraktım ve değerler normale döndü...120 rakamını geçince hiç beklemeden doktoruna danışmanı öneririm. uyguladığı yöntemi bizimle paylaşırsan sevininirim..
fatihco
 
Mesajlar: 3
Kayıt: Cum Haz 08, 2007 6:20 pm
Konum: ÇORUM

Re: KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen esenol78 tarih Çrş Kas 25, 2009 12:12 pm

Karaciğer fonksiyon testinin en önemli göstergesi ALT 'dir. Bu değerin yüksek olması karaciğeri yoran bir
maddenin varlığını gösterir. Mesela her gün yumurtada yeseniz yükselebilir. Ben de 10 yıldır hastayım ancak
teşhis bana da 1 yıl önce kondu. Ve de bende de karaciğer fonksiyonlarımı yükseltti. Benim yaptığım 15 gün ilacı bıraktım. Sonra tekrar başladığımda normal seviyelerde kaldı çok şükür.
ALT değerleri bu seviyelerde kalmamalı , mutlaka kontrol altına alınmalı. Hepatit aşınız yoksa onu da yaptırın bence. Yüksek seyrettiği takdirde ilaca bağlı toksik hepatit gelişebilir. Merak etmeyin bence benden önce cevap veren arkadaşımız da aynı şekilde yükselmiş o da başka bir yöntemle kontrol altına almış durumu. Kolşisin yan etkisi fazla olan bir ilaç değildir. Sadece karaciğerin ilk kez karşılaştığı bir maddeye vermiş olduğu
klasik bir tepkidir diye düşünüyorum. Yapılması gereken karaciğeri ilaca alıştırmak..
inşallah normale döner , geçmiş olsun .
esenol78
 
Mesajlar: 15
Kayıt: Sal Tem 08, 2008 8:45 am

Re: KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen esenol78 tarih Çrş Kas 25, 2009 12:15 pm

Bir şey daha söyleyim ; Kolsin mi kullanıyorsunuz ? Colchium Dispert tavsiye ederim.. Yan etkileri açısından
farklı olabilir.
esenol78
 
Mesajlar: 15
Kayıt: Sal Tem 08, 2008 8:45 am

Re: KOLŞİSİN KARACİĞER YAĞLANMASI YAPAR MI ?

Mesajgönderen kerem tarih Prş Şub 25, 2010 1:57 pm

Colchium Dispert kullanıyorum yaklaşık 4 aydır.
Karaciğer enzim değerlerim normaldi eskiden ilaçtan sonra geçen ay 80 olmuştu değerler dün tekrar baktırdım 120 ye çıkmış yarın ahmet gül ile randevum var bakalım nasıl bir tedavi uygulayacak...
kerem
 
Mesajlar: 81
Kayıt: Cum Eki 02, 2009 5:26 pm


Dön KOLŞİSİN

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron